Diplomski rad (diplomski studij): Primjena metoda strojnog učenja za poboljšanje pretraživanja dokumenata

Autor:
Krišto, Ivan
Mentor:
Šnajder, Jan
Na ovim stranicama mogu se pogledati materijali napravljeni u okviru navedenog rada.
Ključne riječi:
pretraživanje informacija; učenje rangiranja; predlaganje upita; strojno učenje;tražilice dokumenata; tražilica
Sažetak:

Današnja brzina stvaranja novih informacija postavlja nove izazove pri izgrad-

nji sustava za pretraživanje informacija. S velikim količinama informacija dolazi

veliki broj informacijskih domena i njihova međusobna isprepletenost (veze između

domena) što zahtijeva složenije funkcije rangiranja. Zbog velike brzine stvaranja

novih informacija, ručno podešavanje funkcije rangiranja postaje izuzetno težak

posao te su ideje o automatizaciji podešavanja funkcija rangiranja i općenitog

poboljšavanja pretraživanja sve primamljivije. Poboljšavanje pretraživanja može

se ostvariti izravnim podešavanjem funkcije rangiranja ili stvaranjem vanjskih

mehanizama koji pomažu pri pretraživanju informacija. U ovom radu obrađene

su metode izravnog podešavanja funkcije rangiranja kroz metode učenja rangi-

ranja te metode predlaganja upita u svrhu pomoći korisnicima pri pretraživanju

informacija.

U radu se istražuje se mogućnost korištenja zapisa dnevnika upita tražilica (u

literaturi poznatog kao click-data ili clickthrough data) za poboljšavanja pretraži-

vanja dokumenata. Proučene su metode predlaganja boljih upita te poboljšavanja

rangiranja korištenjem isključivo podataka dobivenih iz dnevnika upita tražilica.

Razvijene su i evaluirane nove (no ne posebno učinkovite) metode predlaganja

upita i poboljšavanja rangiranja te navedeni problemi koji se susreću pri radu s

podatcima dobivenim iz dnevnika upita tražilica.

Dokumenti:
  1. Tekst rada: ik42696-dipl.pdf
Zapis stvoren:
2012-08-06 20:16:40
Zapis zaključan:
nije
Pristup javan:
postavka studenta DA, postavka mentora NE
Ovaj rad nije zaključan. Stranice radova studenata za koje postoji definiran mentor ili izravni voditelj samo mentor odnosno izravni voditelj mogu zaključati čime potvrđuju vjerodostojnost unesenih podataka. Ako stranica nije zaključana, to znači da se navedeni podatci još uvijek mijenjaju odnosno da nitko od službenog osoblja ustanove nije provjerio ove podatke.